Flair 2020 / 2021

In februari 2020 startte ik als artdirector bij Flair, en werkten we met de hele redactie aan een restyling van het weekblad.

Eind juni verscheen dan eindelijk de eerste ‘nieuwe’ Flair: nieuwe lettertypes, een nieuw kleurenpallet en kleurrijke fotografie. Het nieuwe project omvat veel meer dan een grondige restyling, want Flair opteert ook resoluut voor een nieuwe positionering met focus op bodypositivity en self-love.

Hoofdredacteur Eva Van Driessche: “Flair is het leukste en grootste medium met focus op jonge vrouwen in België. We inspireren én empoweren onze doelgroep met diverse, heldere en optimistische verhalen en opinies. Samen brengen we verandering tot stand. Flair is van iedereen en voor iedereen in de jonge doelgroep. We willen Flair nog inclusiever, nog relevanter én nog diverser maken. De jonge doelgroep zit zelf aan het stuur. We zetten onze positionering duidelijker: focus op de jonge doelgroep (20-30), om opnieuw die rol van voortrekker in te nemen. Flair wordt relevanter, frisser, jonger, diverser, meer kleurrijk.”

Flair is een uitgave van Roularta Media Group nv
Uitgever: Karen Hellemans 
Hoofdredacteur: Eva Van Driessche 
Artdirector: Line Broeckx 
Chef lay-out: Geoffrey Fiems
Chef reportage: Elisabeth Bungeneers 
Chef lifestyle: Judith Hendrickx
Chef Flair Fr.: Lise-Marie Cassart 
Redactiesecretariaat: Ilke Vanrumste
Administratief coördinator: Geoffrey Fiems 
Eindredactie: Caren Callaert, Kaat De Kock, Birgit Walravens
Lay-out: Krista Van Gaever, Susan van der Aa, 
Ellen Vleugels, Helga Vuurstaek
Brandmanager: Evelien Peeters
Marketing executive: Eline Nolf
Drukkerij: Roularta Printing